Badanie rynku – Street View

W 2015 roku przeprowadzono badania rynkowe dotyczące wpływu spaceru wirtualnego w technologii Street View na bezpośrednie  zainteresowanie konsumentów firmami lokalnymi.

Oto wyniki tego badania:

street-view-001 street-view-002 street-view-003

SZCZEGÓŁY BADANIA

Ilościowe badanie rynkowe zostało przeprowadzone w lipcu 2015 roku przez niezależną firmę zajmującą się badaniem rynku. Jego celem było poznanie wpływu wirtualnych wycieczek na zwiększanie zainteresowania konsumentów lokalnymi firmami (w szczególności rezerwacjami w hotelach i restauracjach).

  • Ankieta online została przeprowadzona wśród konsumentów, którzy na dowolnym urządzeniu wyszukiwali w internecie informacje o restauracjach lub hotelach w przeciągu ostatnich 30 dni.
  • W okresie od 21 lipca a 2 sierpnia 2015 roku zebrano odpowiedzi z próby liczącej 1201 respondentów.
  • Utworzono różne wersje wpisu o lokalnej firmie (oddzielnie dla hotelu i restauracji), zawierające podstawowe informacje, zdjęcia i/lub wirtualną wycieczkę (do utworzenia każdej wersji wykorzystano te same zasoby multimedialne).
  • Respondenci zostali poproszeni o obejrzenie jednej z wersji w przypadku każdego typu firmy (w losowej kolejności). Każdy z uczestników badania zobaczył:
    • 1 wpis dla hotelu i 1 wpis dla restauracji oraz
    • 1 wpis z wirtualną wycieczką i 1 wpis bez wirtualnej wycieczki.

    Uwaga: wyświetlanie alternatywnych wersji wpisów było równomiernie losowe w całej badanej grupie.

  • Po obejrzeniu każdego wpisu uczestnicy badania zostali poproszeni o ocenę swojego zainteresowania dokonaniem rezerwacji.
  • Oceny alternatywnych wersji wpisów (z wycieczką i bez niej) zostały zestawione, by ocenić wpływ wirtualnych wycieczek na zainteresowanie danymi obiektami.

Materiały pochodzą z oficjalnej strony Google.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.